fbpx

March 2012

Käivitamisel on Baltikumi esimene maapealne „usskonveier“

Jaanuaris 2012 algasid Ojamaa kaevandusest VKG tootmisterritooriumile kulgeva pika maapealse põlevkivi usskonveieri käivitustööd. Märtsi keskpaiga seisuga on konveier transportinud VKG tootmisterritooriumile üle 60 000 tonni põlevkivi.

Seni on nii ehitus- kui ka käivitustööd kulgenud plaanipäraselt. Veebruari alguses transportis usskonveier esimesed 300 tonni põlevkivi. Ainulaadse usskonveieri ametlik avamine on plaanitud 11. aprilliks, tseremoonia aukülaliseks on keskkonnaminister Keit Pentus.

VKG juhatuse esimees Priit Rohumaa: „Balti riikide tööstuse ajaloos rakendatakse nii pikka maapealset konveierkonstruktsiooni esimest korda. Ainulaadseks muudab meie konveieri kurvide rohkus ja nende suhteliselt väike raadius, mis on konveierite puhul väga haruldane. Samuti jälgib konveier maastiku reljeefi kõrguste vahe konveieri erinevates punktides on 10 meetrit. Siit tuleb ka eriline nimetus usskonveier. Konveiertransport on kindlasti üks keskkonnasõbralikumaid viise põlevkivi transportimiseks, mis ei tekita heitmeid, tolmu, müra ega koorma teid. Vaatamata suurele kapitalimahule, kuid tänu madalatele ekspluateerimiskuludele, tasub investeering ennast üsna kiiresti ära.“

VKG Ojamaa kaevandusest kulgev konveier hakkas 2012. aasta algusest transportima põlevkivi kõikidele kontserni õlivabrikutele. Maapealse kaetud konveieri projekti alustati 2009. aastal, montaažitööd algasid 2011. aastal ning käivitustööd 2012. aasta alguses.  Rajatise pikkuseks on pea 12,5 kilomeetrit, Koormatud konveieri kiirus on 4 m/s ja see läbib viie valla (Mäetaguse, Maidla, Lüganuse, Kohtla-Nõmme, Kohtla) ning Kohtla-Järve linna territooriumi.

Usskonveieri projekti planeerimisse oli kaasatud lai avalikkus, looduskaitsjad ning jahimehed. Kogu trassi pikkusel sisaldab konveier spetsiaalseid väikeloomade tunneleid ning sildasid suurte loomade jaoks, et kõikidel metsaelanikel oleks tagatud konveieri ületusvõimalus. Konveieri tootlikkus on 700 tonni põlevkivi tunnis, aastas kuni 3 200 000 tonni – see on võrreldav 100 pidevalt töötava veoautoga või 50 raudteevaguni tootlikkusega.

Projekti kogumaksumus on ligi 14 miljonit eurot, tööiga üle 20 aasta. Toormaterjali transportimisel puudub tolm, heitgaasid, ei ole kahjustatud teed ning praktiliselt puudub müra. Uut rajatist teenindab ja hooldab vaid 14 inimest. Projekt teostati koostöös Nordea, SEB ning Pohjola pankadega. Konveieri ehitajaks oli Saksa ehituskontsern ThyssenKrupp AG, montaaži eest vastutas VKG tütarettevõte Viru RMT OÜ.

Konveieri aeropiltidega saab tutvuda aadressil gallery.vkg.ee/konveier

Lisateave:
Liina Reinsaar
VKG pressiesindaja
Tel. 334 2555
GSM 517 7601
E-post: